נעים מאוד

נעים מאוד, שמי ד"ר סלאם אבו שרקיה,  בהכשרתי אני עובדת סוציאלית פרטית, מומחית בתיאום, טיפול ומיצוי זכויות רפואיות. בעלת  הסמכה בתחום השיקום ובריאות ודוקטורט בפוסט טראומה.

את דרכי המקצועית במערכת הבריאות התחלתי ב-2009 כעובדת סוציאלית בבית חולים. עבדתי במחלקות האשפוז ובחדרי המיון וליוויתי אלפי מטופלים עם כל קשת הפציעות והמחלות. לאחר  כעשור עברתי לעבוד בקופות החולים וכך בעצם פגשתי את כל השלבים שעובר המטופל ובני משפחתו וכמובן, את הדרישות והצרכים שנובעים מכל שלב.

במהלך השנים צברתי ידע רב בהיבטים הרפואיים, בתחום מיצוי הזכויות הרפואיות ולמדתי איך   להגדיר בעיות בריאותיות של חולים במונחים של זכויות.

עבדתי על בסיס יומיומי מול ביטוח לאומי וחברות הביטוח השונות ולמדתי את השפה שלהן ואת ההתנהלות הפנימית שלהן.

אני יודעת שכדי שמטופל יקבל מענה לצרכיו, יש צורך בידע שלא תמיד מצוי בידיו והנתונים מדהימים אותי בכל פעם מחדש. יותר מ-50% מהזכאים להקלות, הנחות והחזרים בנושאים בריאותיים לא מגישים תביעת נכות למימוש הזכויות שלהם.
אולי זו הבירוקרטיה שמלחיצה אותנו ואנחנו מעדיפים להימנע מאינטראקציה עם ביטוח לאומי, מס הכנסה, חברות הביטוח, משרד הביטחון וגופים ממשלתיים נוספים.
אולי זה בגלל ההליך למימוש זכויות רפואיות, שנתפס כלא פשוט כלל ודורש ים של סבלנות.
אבל הבעיה העיקרית היא – שאנחנו לא חושבים שמגיע לנו, כי כבר הגשנו בעבר והבקשה לא אושרה או שאחרים טענו בפנינו שלא מגיע לנו.

תבינו, תהליך מיצוי הזכויות הוא תהליך בירוקרטי ומסורבל בגלל החשש לניצול זכויות על ידי אנשים שאינם  זכאים להן.
זהו תהליך שמצריך התמצאות בחוקים ובתקנות של ביטוח לאומי ויכולת לבנות תיק רפואי ולהתאים אותו לתנאים הדרושים. המחקרים מלמדים שאנשים רבים לא ממשיכים את התהליך בעיקר בשל קשיים בירוקרטיים, מחסור במידע, תהליכים תקועים או תהליכים שהסתיימו בתשובה שלילית.

העזרה שניתן לקבל במערכת הציבורית כוללת בעיקר יידוע לקוחות על זכויותיהם והכוונה במילוי הטפסים, אבל את התהליך עליהם לעבור באופן עצמאי. לרוב האנשים אין את היכולת והפניות לכך ולכן הרבה מוותרים בשלב מסוים ולפעמים, גם אם אתם עונים על כל הקריטריונים, תצטרכו לעבוד קשה ולהוכיח אותם.

במשרד שלי ניתן לקבל ליווי צמוד ואישי יד ביד לאורך כל התהליך, החל מבדיקת החומר הרפואי ועד לקבלת הזכויות שמגיעות לכם.